بازار کار موشن گرافیک

در این مقاله نگاهی به ساخت موشن گرافیک به عنوان یک حرفه و منبع درآمد خواهیم داشت.

موشن گرافیک انواع داده و محتوا را در غالب یک ویدئو کوتاه انیمیت شده نمایش می دهد و به تولید کنندگان محتوا کمک می کند توجه کاربران اینترنت را به خود جلب نمایند. مدتی است که صاحبان کسب و کار از ویدیوهای موشن گرافیک به عنوان یکی از استراتژی های تبلیغاتی خود استفاده می کنند. زیرا به علت ظاهر جذاب و کوتاه بودن مدت زمان آن مخاطبان را بهتر درگیر می کند و به سازندگان موشن گرافیک اجازه می دهد پیام مورد نظر خود را آسان تر به مخاطبان منتقل کنند.

برای ساخت موشن گرافیک تنها به رایانه ای که نرم افزارهای مناسب روی آن نصب شده و مهارت و خلاقیت نیاز است. بنابراین پس از یادگرفتن ساخت موشن گرافیک  علاوه بر کارکردن برای شرکت های مختلف می توانید به صورت آزادکاری نیز روی پروژه های موشن گرافیک مشتریان کار کنید. اصلی ترین نرم افزار ساخت موشن گرافیک ادوبی افتر افکت است. در این سری مقاله ها می توانید با برخی از اصطلاحات کاربردی این نرم افزار آشنا شوید. علاوه بر افتر افکت بعضی نرم افزارها و پلاگین های مفید نیز وجود دارند که در این مقاله آن ها را معرفی نموده ایم.

بازار کار موشن گرافیک

بازار کار موشن گرافیک در ایران و جهان

این روزها شبکه های اجتماعی بزرگ مثل اینستاگرام، واین، یوتیوب و حتی فیسبوک امکان پخش ویدئو را برای کاربران خود مهیا نموده اند. از طرفی با بهتر شدن وضعیت سرعت اینترنت و پهنای باند امکان تماشای آنلاین ویدئو برای کاربران به وجود آمده است. بنابراین برندهای بزرگ و کوچک روز به روز بیش تر به تولید محتوای ویدیویی روی می آورند و این باعث گرم شدن بازار کار موشن گرافیک می شود. موشن گرافیک در طراحی UI / UX نیز کاربرد دارد.

در ایران نیز در چند سال اخیر شاهد رشد محبوبیت ویدیو در میان کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی بوده ایم و در این بین نیاز و تقاضا برای موشن گرافیک رشد روز افزونی داشته به طوری که فرصت های شغلی مناسبی برای متخصصین این رشته به وجود آمده است. چرا که برای ساخت یک موشن گرافیک زیبا و بامفهوم نیاز به ایده پردازی، طراحی، انیمیت کردن، انتخاب مناسب رنگ ها، تدوین حرفه ای و … است که این وظایف به عهده موشن گرافیست ها است.

تبلیغات ویدئویی در حال تبدیل شدن به اصلی ترین جزء استراتژی های بازاریابی است. برندها در حال جذب کاربر در شبکه های مجازی هستند و قصد دارند محصول و خدمات خود را به صورت اینفوگرافیک، گیف، ویدیوهای توضیحی و… به مخاطبان معرفی کنند. بدون شک موشن گرافیک یکی از قوی ترین ابزارها برای رسیدن به این مقصود است. از این‌رو می‌توان موشن گرافیک را به عنوان یک حرفه و منبع درآمد قابل قبول و مهم به حساب آورد.